Regulamin sklepu (Obowiązujący od 10.07.2025 r.)
Regulamin sklepu (Obowiązujący od 10.07.2025 r.)
§ 1. Postanowienia ogólne
1.1. Sklep internetowy www.sklep.petkit-polska.pl, zwany dalej „Sklepem internetowym”, prowadzony jest przez firmę INNPRO Robert Błędowski Sp. z o.o., wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000944160, 44-200 Rybnik, ul. Rudzka 65c, posiadającym adres e-mail: kontakt@dreame-polska.pl, identyfikującym się numerem NIP 6423234719, BDO 000556885.mającą status dużego przedsiębiorcy zwanego dalej „Sprzedającym”.
1.2. Sprzedający świadczy usługi w zakresie sprzedaży profesjonalnych urządzeń i akcesoriów dla zwierząt domowych, w tym inteligentnych kuwet, karmników, poideł oraz powiązanych akcesoriów, prezentowanych na stronach Sklepu internetowego, zwanych dalej „Towarem”, na zasadach określonych niniejszym Regulaminem.
1.3. Regulamin sklepu internetowego www.sklep.petkit-polska.pl zwany dalej „Regulaminem sklepu”, jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002.144.1204 z późn. zmianami). Regulamin udostępniany jest Klientom przed zawarciem umowy nieodpłatnie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu , w zakładce Regulamin www.sklep.petkit-polska.pl/pol-terms.html. Klient ma prawo Regulamin ten pobrać i sporządzić jego wydruk. Regulamin udostępniany jest także na żądanie Klienta w taki sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalenie jego treści za pomocą systemu teleinformatycznego, którym Klient się posługuje.
1.4. „Klientem” w rozumieniu Regulaminu jest dokonująca zamówienia lub rejestrująca swoje konto w ramach Sklepu internetowego osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w przypadkach przewidzianych przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego również osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, przy czym „konsument” oznacza Klienta będącego osobą fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, chyba że aktualnie obowiązująca treść art. 22(1) Kodeksu cywilnego stanowi inaczej.
1.5. W celu korzystania ze Sklepu internetowego, Klient powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do urządzenia umożliwiającego przeglądanie stron internetowych oraz dokonywanie na nich czynności, podłączenia do Internetu, użycia przeglądarki internetowej oraz posiadania aktywnej skrzynki poczty elektronicznej, umożliwiającej odbiór wiadomości e-mail. Sprzedający zapewnia Kupującemu poprawność działania Sklepu internetowego przy użyciu następujących zaleceń technicznych:
- przeglądarki Chrome, Firefox, Microsoft Edge, Safari lub Opera w najnowszej wersji
- należy mieć włączoną w przeglądarce obsługę języka Javascript,
- należy mieć włączoną w przeglądarce obsługę ciasteczek i danych stron.
- Są to minimalne zalecane wymagania technicznie, niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym.
1.6. Wykorzystywanie strony Sklepu internetowego w sposób sprzeczny z prawem, w szczególności naruszający dobra osobiste Sprzedającego lub osób trzecich, zakłócający funkcjonowanie Sklepu internetowego, w tym dostarczanie za jego pośrednictwem treści o charakterze bezprawnym, jest zakazane.
1.7. Sklep internetowy jest zgodny z Europejskim Aktem o Dostępności (EAA). Sprzedający dokłada starań, aby korzystanie ze Sklepu internetowego było możliwe dla osób z niepełnosprawnościami.
1.8. Sprzedający zapewnia, że wszystkie oferowane w Sklepie internetowym Towary spełniają obowiązujące normy bezpieczeństwa oraz są zgodne z wymaganiami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/988 z dnia 10 maja 2023 r. w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów (GPSR).
1.9. Sprzedający podejmuje wszelkie niezbędne działania w celu monitorowania bezpieczeństwa oferowanych Towarów, w tym analizuje zgłoszenia Klientów, informacje od producentów oraz dane z systemów nadzoru rynku. W przypadku stwierdzenia, że dany Towar może stwarzać zagrożenie dla zdrowia lub życia użytkowników, Sprzedający niezwłocznie:
- wycofa Towar z oferty sprzedaży,
- poinformuje Klientów, którzy zakupili dany Towar o potencjalnym zagrożeniu,
- przekaże zalecenia dotyczące dalszego postępowania (np. zaprzestania użytkowania, zwrotu, wymiany),
- podejmie odpowiednie działania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
1.10. Informacje o zagrożeniach będą przekazywane Klientom i użytkownikom za pośrednictwem poczty elektronicznej, a także publikowane na stronie internetowej Sklepu w zakładce „Bezpieczeństwo produktów”: bezpieczenstwo
1.11. Klient ma prawo zgłosić wszelkie zastrzeżenia dotyczące bezpieczeństwa Towaru, dostępności lub wszelkie inne uwagi za pośrednictwem danych kontaktowych Sprzedającego: www.sklep.petkit-polska.pl/pol-contact.html
§ 2. Dokonywanie zakupów
2.1. Dokonywanie zakupów w Sklepie internetowym możliwe jest w każdym dniu i o dowolnej porze, z zastrzeżeniem, iż realizacja zamówień złożonych poza normalnymi godzinami roboczymi (od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem świąt, godz. 8-15) rozpocznie się w najbliższym dniu roboczym.
2.2. Dokonywanie zakupów w Sklepie internetowym następuje drogą elektroniczną, zgodnie z procedurą opisaną w ust. 2.5 poniżej.
2.3. Złożenie zamówienia jest możliwe po zarejestrowaniu się w Sklepie internetowym, które następuje po wypełnieniu i zaakceptowaniu formularza rejestracyjnego, dostępnego na stronie Sklepu internetowego w zakładce „Rejestracja”, lub bez rejestracji. Rejestracja w Sklepie internetowym nie obliguje Klienta do złożenia żadnej minimalnej ilości zamówień.
2.4. Udzielenie przez Klienta wszelkich informacji, w tym dotyczących jego danych osobowych, jest dobrowolne, jednakże zaniechanie podania informacji, oznaczonych jako wymagane, spowoduje, iż konto nie będzie mogło zostać zarejestrowane, lub zamówienie nie będzie mogło zostać zrealizowane.
2.5. W celu wysłania zamówienia za pośrednictwem Sklepu internetowego, Klient:
- otwiera stronę internetową www.sklep.petkit-polska.pl
- kierując się zawartymi na stronie informacjami oraz wyświetlanymi komunikatami, dokonuje wyboru Towaru, poprzez dodanie poszczególnych pozycji do koszyka, ilości zamawianych sztuk, a także dokonuje wyboru sposobu dostawy i płatności spośród oferowanych przez Sprzedającego, akceptuje przedstawione mu podsumowanie wybranego Towaru, sposobu i kosztu płatności oraz sposobu i kosztu dostawy, oraz składa zamówienie na dostarczenie mu Towarów umieszczonych w koszyku poprzez kliknięcie przycisku “Zamawiam i płacę”
- w przypadku Klienta, który nie posiada konta i nie akceptował wcześniej Regulaminu, wymagana jest akceptacja Regulaminu.
2.6. Wysłanie przez Klienta zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia ze Sprzedającym umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu i obowiązującymi przepisami prawa, a także zobowiązanie do dokonania zapłaty za zamówiony Towar oraz pokrycia uzgodnionych kosztów transakcji.
2.7. Po otrzymaniu zamówienia Klienta Sprzedający potwierdza wszystkie istotne elementy zamówienia, poprzez wysłanie wiadomości e-mail, na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej. Z momentem otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, zostaje zawarta umowa sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedającym, zgodnie z którą Sprzedający zobowiązuje się doręczyć Klientowi Towar i przenieść na Klienta jego własność, z zastrzeżeniem punktu 2.8 poniżej, a Klient zobowiązuje się Towar odebrać i zapłacić Sprzedającemu cenę oraz pokryć uzgodnione koszty transakcji.
2.8. W przypadku wyczerpania zapasów Towaru, na który Klient złożył zamówienie, Sprzedający informuje o tym fakcie Klienta e-mailem. Sprzedający może także zaproponować wydłużony czas oczekiwania na dostawę zamówionego przez Klienta Towaru. W takiej sytuacji Klient może zrezygnować z zamówienia lub wyrazić zgodę na wydłużony termin oczekiwania na dostawę Towaru. W razie braku odpowiedzi ze strony Klienta w ciągu 5 dni roboczych zamówienie zostanie anulowane.
2.9. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim.
§ 3. Dostawa towaru
3.1. Dostawa Towarów odbywa się w sposób wybrany przez Klienta w czasie dokonywania zamówienia. Koszty dostawy zostaną wskazane Klientowi w czasie składania zamówienia oraz potwierdzone w e-mailu, o którym mowa w ust. 2.7 Regulaminu.
3.2. Termin skompletowania zamówienia i przekazania go do wysyłki wynosi od 1 do 7 dni roboczych, licząc od dnia zaksięgowania na rachunku bankowym Sprzedającego zapłaty za Towar wraz z uzgodnionymi kosztami transakcji. Termin ten nie dotyczy sytuacji, o której mowa w ust. 2.8. Regulaminu, w której Klient zaakceptuje wydłużony termin dostawy, jak również Towaru oferowanego w przedsprzedaży, którego termin dostawy określany jest w opisie Towaru.
3.3. Dostawy Towaru dokonywane są przez wyspecjalizowanych przewoźników. Jedną z metod dostawy można wybrać podczas składania zamówienia, zgodnie z procedurą opisaną w punkcie 2.5. Koszty i terminy dostawy mogą się różnić w zależności od wybranego przewoźnika.
3.4. Przy odbiorze przesyłki Klient powinien sprawdzić jej stan, celem umożliwienia wszczęcia ewentualnej procedury reklamacyjnej u przewoźnika. W przypadku, gdy przesyłka posiada widoczne uszkodzenia, Klient powinien odmówić przyjęcia przesyłki, sporządzając z udziałem doręczyciela odpowiedni protokół oraz niezwłocznie poinformować o tym fakcie Sprzedającego, przesyłając mu kopię ww. protokołu.
§ 4. Płatności
4.1. Ceny Towarów podawane są w polskiej walucie i zawierają kwotę podatku VAT. Ceny nie zawierają kosztów dostawy ani kosztów związanych z wybranym sposobem płatności, o których Klient informowany jest osobno, najpóźniej na początku składania zamówienia. W przypadku promocji, najniższa cena z ostatnich 30 dni przed rozpoczęciem promocji zostanie podana obok ceny promocyjnej.
4.2. Do każdego zamówienia dostarczany jest dowód zakupu. Standardowo Sprzedający dokumentuje sprzedaż fakturą VAT w formie elektronicznej, przy czym faktura VAT wystawiana jest w terminach wynikających z odpowiednich przepisów prawa.
4.3. Klient ma możliwość dokonania zapłaty za zamówiony Towar, wybierając jedną z metod płatności wskazanych w zakładce „Sposoby płatności i prowizje”: www.sklep.petkit-polska.pl/pol-payments.html. Dodatkowo można złożyć wniosek ratalny o sfinansowanie zamówienia za pośrednictwem banków wskazanych w zakładce „Zakupy na raty”: www.sklep.petkit-polska.pl/Zakupy-na-raty-chelp-pol-181.html i na warunkach tam wskazanych.
4.4. Po wyborze metody płatności realizowanej przez agenta rozliczeniowego Klient zostanie przekierowany do formularza zapłaty, przy czym płatność może nastąpić po uprzedniej akceptacji przez Klienta regulaminu tej formy płatności, dostarczonego przez agenta rozliczeniowego.
4.5. W przypadku wyboru przez Klienta metody płatności w formie przedpłaty, brak otrzymania płatności na rachunek Sprzedającego lub agenta rozliczeniowego w terminie do 3 dni roboczych od złożenia zamówienia, spowoduje anulację zamówienia. W takiej sytuacji można powtórnie złożyć zamówienie i wybrać inną formę płatności.
4.6. Szczegółowe informacje dotyczące metod płatności, w tym procedury składania reklamacji w tym zakresie, opisane są w zakładce “Sposoby płatności i prowizje” www.sklep.petkit-polska.pl/pol-payments.html
§ 5. Prawo odstąpienia od umowy sprzedaży
5.1. Klient będący konsumentem lub przedsiębiorcą, o którym mowa w ust. 9.4 Regulaminu, może odstąpić od umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedającym bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie czternastu dni, liczonym od dnia doręczenia Towaru. Dane kontaktowe wskazane są w zakładce „Kontakt” www.sklep.petkit-polska.pl/pol-contact.html. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Klient może skorzystać z formularza odstąpienia od umowy.
5.2. W razie odstąpienia od umowy zgodnie z punktem poprzedzającym umowa jest uważana za niezawartą, a Klient jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. Strony zwracają sobie wzajemnie otrzymane świadczenia niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni, przy czym Sprzedający zwraca Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru w wysokości odpowiadającej najtańszemu, zwykłemu sposobowi dostarczenia, oferowanego przez Sprzedającego, a Klient zwraca Sprzedającemu Towar, na następujący adres:
www.sklep.petkit-polska.pl (INNPRO Robert Błędowski Sp.z o.o.)
ul. Rudzka 65c
44-200 Rybnik
5.3. Jeżeli Klient wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. Odsyłany Towar Klient powinien zapakować w sposób zabezpieczający przed uszkodzeniami w czasie transportu.
5.4. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru, będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
5.5. Prawo do odstąpienia od umowy nie obowiązuje w przypadku Klientów niebędących konsumentami lub przedsiębiorcami, o których mowa w ust. 9.4 Regulaminu, a także w następujących przypadkach umów sprzedaży:
- świadczenie usług, jeżeli Sprzedający wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedającego utraci prawo odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której Klient wyraźnie żądał, aby Sprzedający do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji;
- zawartej w drodze aukcji publicznej.
5.6. Ponadto Klient będący konsumentem lub przedsiębiorcą, o którym mowa w ust. 9.4 Regulaminu, kupujący Produkt Cyfrowy traci prawo do odstąpienia od umowy w wypadku, gdy:
- Produkt Cyfrowy, za dostarczenie którego Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, nie jest dostarczany na nośniku materialnym (np. poprzez przesłanie kodu aktywacyjnego), jeżeli Sprzedający rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedającego utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedający przekazał konsumentowi potwierdzenie zgodnie z ustępem 5.7.,
- Produkt Cyfrowy w postaci nagrania dźwiękowego lub wizualnego albo programu komputerowego dostarczany jest w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
5.7. Sprzedający potwierdza Klientowi otrzymanie zgody na dostarczenie Produktów Cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy.
§ 6. Reklamacje
6.1. Postanowienia niniejszego § 6 dotyczą wyłącznie Klientów będących konsumentami lub przedsiębiorcami, o których mowa w ust. 9.4 Regulaminu. Względem pozostałych Klientów odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi (zgodności Towaru z umową) jest wyłączona.
6.2. Sprzedający zobowiązany jest do sprzedaży Klientowi Towaru zgodnego z umową. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z umową, jeżeli Klient najpóźniej w chwili zawarcia umowy został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z umową, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
6.3. Sprzedający odpowiada wobec Klienta za niezgodność z umową Towaru w zakresie i na zasadach określonych ustawą wskazaną w ust. 1.2 (art. 43a – 43g w zakresie Towarów innych niż Produkty Cyfrowe oraz art.43h – 43q w zakresie Produktów Cyfrowych).
6.4. W razie niezgodności Towaru z umową Klient powinien zgłosić Sprzedającemu reklamację, podając:
- dane kontaktowe osoby składającej reklamację, umożliwiające udzielenie odpowiedzi na reklamację (imię i nazwisko, adres email lub pocztowy),
- szczegółowy opis zaistniałych nieprawidłowości (powodu reklamacji), w tym daty i okoliczności ich wystąpienia lub stwierdzenia,
- numer zamówienia – jeśli reklamacja dotyczy zamówienia.
6.5. Reklamację można złożyć w szczególności w jeden z następujących sposobów: mailowo, telefonicznie lub przez panel serwisowy. Klient może również złożyć reklamację w innej formie umożliwiającej jej utrwalenie. Dane kontaktowe wskazane są w zakładce „Kontakt” www.sklep.petkit-polska.pl/pol-contact.html. Po zarejestrowaniu reklamacji nadawany jest jej identyfikacyjny numer RMA.
6.6. Z zastrzeżeniem przepisów odrębnych dotyczących Produktów Cyfrowych, o których mowa w ust. 6.3 powyżej, reklamowane Towary należy dostarczyć do Sprzedającego na adres podany w ust. 5.2. Celem usprawnienia procesu Klient powinien opatrzyć przesyłkę z reklamowanymi Towarami numerem RMA. Odsyłany Towar Klient powinien zapakować w sposób zabezpieczający przed uszkodzeniami w czasie transportu.
6.7. Reklamowane Towary, odsyłane przez Kupującego w celu naprawy (usunięcia wady), Sprzedający niezwłocznie po ich otrzymaniu odsyła do właściwego punktu serwisowego.
6.8. Z zastrzeżeniem przepisów odrębnych dotyczących Produktów Cyfrowych, o których mowa w ust. 6.3 powyżej, jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Klient może żądać jego naprawy lub wymiany. Sprzedający może dokonać wymiany, gdy Klient żąda naprawy, lub Sprzedający może dokonać naprawy, gdy Klient żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedającego. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedającego, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.
6.9. Z zastrzeżeniem przepisów odrębnych dotyczących Produktów Cyfrowych, o których mowa w ust. 6.3 powyżej, jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
- Sprzedający odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową poprzez jego naprawę albo wymianę;
- Sprzedający nie dokonał naprawy albo wymiany Towaru na swój koszt, w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta od chwili poinformowania Sprzedającego przez Klienta o braku zgodności Towaru z umową;
- brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedający próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową;
- brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego domagania się przez Klienta naprawy, albo wymiany Towaru;
- z oświadczenia Sprzedającego lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
6.10. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową jest istotny.
6.11. Zwrot Towaru na skutek odstąpienia od umowy przez Klienta w trybie reklamacji następuje na koszt Sprzedającego.
6.12. W przypadku odrzucenia reklamacji przez Sprzedającego Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, o których mowa w ust. 9.2 Regulaminu.
6.13. Sprzedający udzieli odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne maksymalnie do 14 dni.
6.14. Po zakończeniu procesu reklamacyjnego Sprzedawca może dołączyć do przesyłki z naprawionym lub wymienionym Towarem ulotkę z prośbą o wystawienie opinii na temat Sprzedającego lub Sklepu internetowego w serwisie Google. Wystawienie opinii jest całkowicie dobrowolne i nie wpływa na prawa Klienta wynikające z przepisów prawa, w szczególności z tytułu reklamacji. Dodawanie opinii odbywa się na zasadach określonych w dokumencie Zasady dotyczące treści użytkowników Map Google - Polityka treści publikowanych przez użytkowników Map Google - Pomoc, z którą Klient powinien się zapoznać przed wystawieniem opinii. Opinie wystawiane przez Klientów mogą być wykorzystywane przez Sprzedającego w celach marketingowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Polityką Prywatności (Polityka prywatności).
§ 7. Gwarancja jakości
Poniższe oświadczenie gwarancyjne składane jest wyłącznie względem Klienta będącego konsumentem lub przedsiębiorcą, o którym mowa w ust. 9.4 Regulaminu. 7.1. INNPRO Robert Błędowski Sp. z o.o., z siedzibą w Rybniku, ul, Rudzka 65C, 44-200 Rybnik, zwany dalej „Gwarantem”, gwarantuje prawidłową pracę produktu ze swojej oferty, przez okres gwarancji, określony zgodnie z pkt 7.5 poniżej, pod warunkiem jego montażu i eksploatacji zgodnie z instrukcją użytkowania i zaleceniami producenta lub dystrybutora w instrukcji obsługi. Oświadczenie gwarancyjne jest ważne na terenie Rzeczypospolitej Polskiej i dotyczy Towarów zakupionych na jej terenie. Oświadczenie gwarancyjne lub karta gwarancyjna dostarczana jest Klientowi bezpośrednio wraz z Towarem (lub jako załącznik do wiadomości potwierdzającej zakup Towaru w razie sprzedaży na odległość).
7.2. Gwarancja nie obejmuje: akcesoriów dodatkowych oraz wymiennych, takich które są lub mogą być narażone na stałe lub zmienne obciążenia, takie jak śmigła, statywy, uchwyty mocujące, przyssawki, szczotki, filtry, suwaki, tarcze, brzeszczoty, wiertła, podeszwy, szlifierki, powłoki lakiernicze, elementy gumowe, koła zębate, łożyska, paski, bębny, pierścienie, cylindry, tłoki, panewki, szczotki silników, przewody zasilające lub przesyłowe w przypadku uszkodzenia izolacji lub wtyku, elementy toczne lub ruchome; gwarancja nie obejmuje zagnieceń opakowań, wyblaknięć opakowań lub odbarwień, zarysowania, czy wytarcia napisów.
7.3. Uprawnionym z Gwarancji jest Klient będący pierwszym nabywcą Towaru. Uprawnienia z Gwarancji nie przechodzą na kolejnych nabywców Towaru. Gwarant nie jest stroną dla kolejnego nabywcy Towaru.
7.4. Warunkiem przyjęcia i rozpatrzenia zgłoszenia gwarancyjnego przez Gwaranta jest udostępnienie Towaru Sprzedającemu, który prowadzi serwis Gwaranta, wraz z opisem stwierdzonych przez Klienta usterek, zgodnie z poniższymi ustępami, a także przedłożenie dowodu zakupu. Klient proszony jest także o wskazanie widocznego i czytelnego numeru seryjnego Towaru, jeżeli taki występuje.
7.5. Okres gwarancji:
- Okres gwarancji Towaru wynosi 24 miesiące; powyższe nie dotyczy akumulatorów wbudowanych w urządzenie lub dołączonych do zestawu.
- Okres gwarancji na akumulator jest niezależny od okresu gwarancji na inny Towar i wynosi 12 miesięcy.
- Okres trwania gwarancji liczony jest od dnia zakupu Towaru u Sprzedającego (data wynikająca z dokumentu sprzedaży Towaru).
7.6. Odpowiedzialność z tytułu gwarancji obejmuje tylko wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanym Towarze. Gwarancją nie są w szczególności objęte uszkodzenia, które powstały wskutek użytkowania Towaru lub z innych przyczyn następczych, takie jak:
- mechaniczne wszelkiego rodzaju, w tym powstałe wskutek przeciążenia lub przegrzania
- powstałe na skutek montażu lub używania Towaru niezgodnie z instrukcją obsługi
- powstałe na skutek transportu lub użytkowania Towaru w warunkach niezgodnych ze specyfikacją
- powstałe wskutek niewłaściwego przechowywania lub nieodpowiedniej konserwacji Towaru
- powstałe wskutek całkowitego wyczerpania zasobów smaru lub oleju w Towarze
- powstałe wskutek silnego zanieczyszczenia wewnątrz lub na zewnętrz Towaru
- spowodowane przez użycie akcesoriów niezgodnych z zaleceniami producenta lub dystrybutora Towaru
- powstałe na skutek zdarzeń losowych, jak pożar, zalanie, przepięcia elektryczne, wyładowania elektrycznie, itd.
- powstałe na skutek działań wojennych, zamieszek, aktów terroru lub wandalizmu
- uszkodzeń spowodowanych nieautoryzowanymi modyfikacjami obwodów i niedopasowaniem lub niewłaściwym użyciem akumulatora i ładowarki
- uszkodzeń spowodowanych przez problemy z niezawodnością lub kompatybilnością podczas korzystania z nieautoryzowanych części
- uszkodzeń spowodowanych działaniem urządzenia przy słabo naładowanym lub uszkodzonym akumulatorze
- utraty lub uszkodzenia danych przez Towar
- wszystkich programów, dostarczonych wraz z Towarem lub zainstalowanych później
- awarii lub uszkodzeń spowodowanych przez produkty stron trzecich, w tym te, które producent Towaru może dostarczyć lub zintegrować z Towaru na żądanie użytkownika
- uszkodzeń wynikających z pomocy technicznej innej niż autoryzowana przez producenta Towaru
- produktów lub części ze zmienioną etykietą identyfikacyjną lub, z których usunięto etykietę identyfikacyjną
- niewykonania czynności wymienionych w instrukcji obsługi, przeznaczonych do wykonania przez użytkownika
- w przypadku dokonania przez podmiot inny niż Gwarant lub zatwierdzony przez Gwaranta, jakichkolwiek napraw, przeróbek, modyfikacji, demontażu w całości lub części lub zmian konstrukcyjnych Towaru. Stwierdzenie zagnieceń na wielowypustach elementów mocujących części rzeczy bądź uszkodzenia plomb, etykiet lub innych zabezpieczeń, uniemożliwienie odczytania zawartych na nich informacji może być potraktowane jak ingerencja podmiotu nieuprawnionego.
- uszkodzeń spowodowanych nieprawidłową instalacją, nieprawidłowym użytkowaniem lub działaniem niezgodnym z oficjalnymi instrukcjami użytkowania
7.7. Uprawniony z gwarancji Klient zobowiązany jest zgłosić do Sprzedającego fakt ujawnienia wady w Towarze niezwłocznie po jej wykryciu, na następujące dane kontaktowe Sprzedawcy:
INNPRO Robert Błędowski sp. z o.o.
ul. Rudzka 65c
44-200 Rybnik, Polska
NIP: 6423234719
NIP UE: PL6423234719
KRS: 0000944160
Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe podczas świadomego używania rzeczy wadliwej.
7.8. Zgłoszenie wady powinno zawierać:
- dane imienne i adresowe kupującego, adres e-mail i numer telefonu;
- wskazanie, na czym polega wadliwość Towaru;
- wskazanie kiedy, przez kogo i w jakich okolicznościach wada Towaru została stwierdzona;
- precyzyjne wyliczenie przekazywanych wraz ze zgłoszeniem elementów Towaru (np. „skrzynka, wiertarka, 2 wiertła, bateria”, nie należy używać ogólnych określeń typu komplet, kompletny zestaw, zestaw, śmigła, kable, osłony, instrukcje, zabezpieczenia, itp);
- określenie typu oczekiwanej naprawy: gwarancyjna, z tytułu niezgodności z umową lub pozagwarancyjna płatna.
7.9. Gwarant zastrzega sobie prawo do żądania dodatkowych informacji, o ile uzna to za konieczne do prawidłowego rozpatrzenia zgłoszenia. Klient udostępnia Sprzedającemu Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedający odbiera od Klienta Towar na koszt Gwaranta. Klient może też, według swojego wyboru, dostarczyć Towar Sprzedającemu we własnym zakresie po uprzednim dokonaniu zgłoszenia roszczenia. Jeżeli Towar został zamontowany przed ujawnieniem się wady, Sprzedający demontuje Towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na koszt Gwaranta.
7.10. Produkt przekazywany do Sprzedającego powinien być dostarczony czysty i zabezpieczony przed uszkodzeniem w czasie transportu (najlepiej, w miarę możliwości, w oryginalnym opakowaniu). W przypadku agregatów, wszelkie płyny (oleje i paliwo) muszą zostać z Towaru usunięte przez uprawnionego. Sprzedający ma prawo do odmowy przyjęcia zgłoszenia w przypadku wykrycia płynów.
7.11. Sprzedający zapewnia poinformowanie uprawnionego w przeciągu 14 dni od przyjęcia zgłoszenia o wyniku rozpoznania i zasadności zgłoszenia. W przypadku potwierdzenia wady, Gwarant zapewnia bezpłatne usunięcie wady objętej gwarancją w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany o wadzie Towaru, a w każdym razie nie później niż w terminie 60 dni od daty odbioru wadliwego Towaru przez serwis Gwaranta, i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Klient go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Gwarant.
7.12. Jeżeli Towar jest wadliwy, Klient może żądać jego naprawy lub wymiany. Gwarant może dokonać wymiany, gdy Klient żąda naprawy, lub Gwarant może dokonać naprawy, gdy Klient żąda wymiany, jeżeli usunięcie wady w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Gwaranta. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Gwaranta, może on odmówić usunięcia wady. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Gwaranta uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie wadliwości Towaru, wartość Towaru niewadliwego oraz nadmierne niedogodności dla Klienta powstałe wskutek zmiany sposobu usunięcia wad.
7.13. W przypadku wymiany Towaru lub uszkodzonych części Towaru na nowe, przechodzą one na własność uprawnionego z gwarancji, w zamian za elementy wadliwe, które przechodzą na własność Gwaranta. Gwarant nie zwraca uszkodzonych części Towaru w przypadku ich wymiany. Klient nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony.
7.14. W przypadku braku zgodności rzeczy sprzedanej z umową Klientowi z mocy prawa przysługują środki ochrony prawnej ze strony i na koszt Sprzedającego; gwarancja nie ma wpływu na te środki ochrony prawnej.
§ 8. Ochrona danych osobowych
8.1. Administratorem danych osobowych Klientów Sklepu internetowego jest INNPRO Robert Błędowski Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Rybniku, przy ul. Rudzkiej 65c, 44-200 Rybnik, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach, Wydział X Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000944160, posiadająca adres e-mail: dane.osobowe@innpro.pl, będąca Sprzedającym w rozumieniu niniejszego Regulaminu.
8.2. Dane osobowe Klientów są przechowywane oraz przetwarzane przez Sprzedającego w zakresie i na zasadach wskazanych w Polityce Prywatności: www.sklep.petkit-polska.pl/pol-pol-privacy-and-cookie-notice.html
8.3. Sprzedający jest uczestnikiem programu „Zaufane Opinie" w ramach usługi świadczonej przez Ceneo Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu (60-166), ul. Grunwaldzka 182, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem KRS: 0000493884, NIP: 7792420393 i zgodnie z Regulaminem Programu Zaufane Opinie (Regulamin Programu Zaufane Opinie.pdf), a także uczestniczy w programie „Zaufane Opinie Smile" w ramach usługi świadczonej przez IAI S.A. z siedzibą w Szczecinie (71-064), al. Piastów 30, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Szczecin – Centrum w Szczecinie , XIII Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem KRS 0000891870, NIP: 5252767146 i zgodnie z Warunkami użytkowania serwisu Zaufane Opinie IdoSell (Warunki użytkowania serwisu Zaufane Opinie IdoSell - IdoSell), polegających na przesyłaniu za pośrednictwem poczty elektronicznej odpowiednio przez Ceneo Sp. z o.o., lub IAI S.A. - po uzyskaniu zgody Klienta - ankiet służących uzyskaniu od Kupującego opinii na temat dokonanej transakcji oraz zakupionego produktu, a także na zamieszczaniu w serwisie dostępnym w domenie Ceneo.pl, lub Idosell.com opinii wyrażonych przez kupujących w rezultacie otrzymania ankiet. Klient dokonujący zakupu w Sklepie internetowym może dobrowolnie wyrazić zgodę na przekazanie jego danych osobowych, w tym adresu e-mail, do Ceneo Sp. z o.o. lub IAI S.A. oraz na przetwarzanie przez Ceneo Sp. z o.o. lub IAI S.A. jego danych osobowych – wyłącznie w celu wypełnienia ankiety wskazanej w zdaniu poprzedzającym
§ 9. Postanowienia końcowe
9.1. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedającym a Klientem, który jest konsumentem lub przedsiębiorcą, o którym mowa w ust. 9.4 Regulaminu, zostaje poddane sądom właściwym miejscowo według obowiązujących przepisów prawa.
9.2. Konsument uprawniony jest także do skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje dostępne są pod następującymi adresami internetowymi: http://www.uokik.gov.pl i http://www.rzu.gov.pl., a także na stronach internetowych i w siedzibach rzeczników praw konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów oraz Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
9.3. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedającym a Klientem, który nie jest konsumentem ani przedsiębiorcą, o którym mowa w ust. 9.4 Regulaminu, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedającego.
9.4. Zawarte w niniejszym Regulaminie postanowienia dotyczące konsumenta stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
9.5. Wszelkie reklamacje, uwagi lub pytania dotyczące funkcjonowania Sklepu internetowego (świadczenia usług elektronicznych przez Sprzedającego) można składać na dane kontaktowe Biura Obsługi Klienta wskazane w zakładce „Kontakt”: www.sklep.petkit-polska.pl/pol-contact.html, przy czym reklamacja powinna zawierać:
- dane kontaktowe osoby składającej reklamację, umożliwiające udzielenie odpowiedzi na reklamację (imię i nazwisko, adres email lub pocztowy),
- szczegółowy opis zaistniałych nieprawidłowości (powodu reklamacji), w tym daty i okoliczności ich wystąpienia lub stwierdzenia.
Sprzedający udzieli odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne maksymalnie do 14 dni.
9.6. Po dokonaniu zakupu Klient może zamieścić na stronie Sklepu internetowego opinię na temat zakupionego Towaru. Warunkiem możliwości zamieszczenia opinii o Towarze jest zakup Towaru w Sklepie internetowym. Opinie te są weryfikowane przez Sprzedającego i oznaczane jako 'potwierdzone zakupem', Zakup produktu w dowolnym innym sklepie nie uprawnia do zamieszczania opinii.
9.7. Niniejszy Regulamin nie narusza żadnych praw Klienta, przysługujących mu na mocy obowiązujących przepisów prawa. W przypadku niezgodności jakiegokolwiek postanowienia Regulaminu z obowiązującym prawem, postanowienie to nie będzie miało zastosowania, pozostałe postanowienia Regulaminu pozostaną w mocy.
9.8. Sprzedający może zmienić Regulamin, informując o wprowadzonych zmianach Klientów z wyprzedzeniem w miarę możliwości nie krótszym niż 14 dni. Informacja o planowanej zmianie Regulaminu zostanie opublikowania na stronie Sklepu internetowego, w zakładce „Regulamin”:www.sklep.petkit-polska.pl/pol-terms.html wraz z tekstem nowej wersji Regulaminu. Dodatkowo, Sprzedający dołoży rozsądnych starań, aby powiadomić Klientów posiadających konto w Sklepie internetowym o wszelkich zmianach Regulaminu, przesyłając wiadomość na adres e-mail przypisany do konta. Dalsze korzystanie ze Sklepu internetowego po wejściu w życie zmienionej wersji Regulaminu oznacza jego zaakceptowanie, chyba że Klient oświadczy inaczej, wysyłając wiadomość na adres: kontakt@dreame-polska.pl. Zamówienia rozpoczęte przed wejściem w życie zmian są prowadzone na zasadach dotychczasowych, do których odnośniki zawarte są w zakładce „Regulamin”:www.sklep.petkit-polska.pl/pol-terms.html, chyba że obowiązujące przepisy prawa stanowią inaczej.
§ 10. Informacja o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym
Sprzedający zapewnia Klientom nieodpłatny odbiór kompletnego zużytego sprzętu pochodzącego z gospodarstw domowych, o ile zużyty sprzęt jest tego samego rodzaju i pełnił te same funkcje co sprzęt sprzedawany.
- Dostarczając Klientom sprzęt przeznaczony dla gospodarstw domowych, Sprzedający zapewnia nieodpłatny odbiór zużytego sprzętu pochodzącego z gospodarstw domowych w miejscu dostawy tego sprzętu, o ile zużyty sprzęt jest tego samego rodzaju i pełnił te same funkcje co sprzęt sprzedawany.
- Za niekompletny zużyty sprzęt uważa się sprzęt, który nie zawiera istotnych, z uwagi na przeznaczenie sprzętu, do jakiego został zaprojektowany, części składowych, podzespołów i materiałów eksploatacyjnych, stanowiących część sprzętu, z którego powstał zużyty sprzęt, w dniu wprowadzenia do obrotu tego sprzętu.
- Sprzedający prowadzący jednostkę handlu detalicznego o powierzchni sprzedaży wynoszącej co najmniej 400 m2 poświęconej sprzedaży sprzętu przeznaczonego dla gospodarstw domowych jest zobowiązany do nieodpłatnego przyjęcia w tej jednostce lub w jej bezpośredniej bliskości zużytego sprzętu pochodzącego z gospodarstw domowych, którego żaden z zewnętrznych wymiarów nie przekracza 25 cm, bez konieczności zakupu nowego sprzętu przeznaczonego dla gospodarstw domowych.
- Zwrotu zużytego sprzętu można dokonać także w punktach zbierania zużytego sprzętu. Listę tych punktów możesz znaleźć na stronie: elektroeko.pl